Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Naprawa i regeneracja linek zmiany biegów [misiu56]

Gdy postanowimy zająć się ciężko chodzącymi biegami (kobieta nam to powie)i osłona linki wygląda tak

potrzebne są:najlepiej kanał lub najazd, klucz 13, torx 20- solidny, spray penetrujący np wd., breszka 50 cm,
szczotka druciana, strzykawka 20ml z igłą (skraplam w niej po wyjęciu tłoczka spray silikonowy),
dłuższy śrubokręt (do wybijania zawleczek pozycjonujących końcówki obudowy linki). młotek, szmaty.
Przelotka gumowa, uniwersalna prod. POZGUM nr art. P-124 guma jest bardziej szara matowa i nieźle śmierdzi - cena 3,50zł.,
pasta BRAKE tłoczki-cylinderki prod. MALWA chyba 4 zł., 2,,spinki,, do wiązek elektrycznych. 3h czasu. media...Smile
Wszystko się odkręci gdy oczyścimy, napuścimy np wd40, obruszamy

-ręczny na luz =u mnie są wymiary

- solidnie drucianą szczotą doprowadzić do wyrazistości 2 gwinty na złączu rury od katalizatora z elastyczną końcówką tłumika na których są nakrętki popsikać sprayem penetrującym - odczekać po odkręceniu i rozłączeniu,
odkręcić jeszcze dwa wsporniki (na nich są dospawane wieszaki, na których wisi nasz wydech) - zostanie w zwisie na tylnym moście.
Odkręcić osłonę termiczną, oczyścić łby śrub - odkręcić torksem 20 dekiel ,,komory lewarowej,

(UWAGA fiat sypie po oczach ,,teflonem,, z linki

Można zaznaczyć kreską pozycję pancerza w otworze bo wtedy będzie pewność przy montażu (obrócona o 180*będzie chodzić ciężej)

Wybić spinki ,,n,, blokujące końcówki pancerza linki.

- używając breszki jako dźwigni wyważyć panewkę z drążka biegów

.. i stosując dodatkową podkładkę panewkę od strony skrzyni biegów rączki wkładałem od strony listwy kierowniczej
foto
- otworzyć złącze pozycjonujące linki na obudowie listwy kierowniczej.

jest nasza

tak to stąd wysypała się 1cm kupka ,,teflonu,, Po potraktowaniu papierem ściernym 800 i wstrzyknięciu do oporu skroplonego oleju silikonowego.(podejrzewam że zanim pręt przejdzie w linkę jest jeszcze jedna guma uszczelniająca - bo nie udało mi się przelać na drugą stronę oleju, pancerz na ,czarnej lince napuszę za drugim razem oby było to w następnym roku w sklepie chcą 160,-) (linkę zabezpieczę od str skrzyni po naniesieniu pasty prod. MALWA w gumowym peszlu co prawda producent podaje, że to przelotka - zobaczymy ile wytrzyma.
peszel zaciskamy spinką do wiązki elektr.(po dorównaniu średnicy naszej linki do wewnętrznej średnicy peszla-np przez gumową rurkę )

Fakt linka chodzi zadowalająco czyli Laughing out loud
Na co zwrócic uwagę przy składaniu wszystkiego z powrotem:
(pozycja pancerza-coby go nie obrócić o 180*, smar - nabić panewki, spinki (n), złącze na listwie kierowniczej., przykręcić . dekiel, matę termiczna, o tłumikach chyba nikt nie zapomni.... Druga linka siada 95x rzadziej.

Pozdrawiam myślę ze sie wszystkim podoba i jest jasna Big smile

Your rating: Brak Average: 4.7 (15 votes)