Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Hamulce tylne w mk2 / mk2 FL - ustawienie samoregulatora szczęk [sebademode]

Stwierdziłem ze potrzeba zamieścić krotki schemat na temat likwidacji pisków z tylnych hamulców tudzież problemów z hamowaniem hamulcem ręcznym.
Oto zdjęcia oraz krotki opis oparty na moim aucie tj. Punto II z układem hamulcowym bez systemu ABS :
1. Pierwsze zdjęcie przedstawia lewy tylny bęben hamulcowy

2. Widok ogólny na zawieszenie (sprężyny od HGT)

3. Zdejmujemy bęben odkręcając śruby centrujące 2 sztuki. Następnie, jeżeli na bębnie brak rantów można rękoma zdjąć bęben a kiedy są proponuje zastosować przyjętą metodę IKP 2x śruby M10 i schodzi idealnie

4. Zbliżenie na poszczególne elementy: Tłoczek AP, szczeki ham AP resztę widać co i jak nawet w kolorach jeszcze

5. A to Bęben firmy BREMBO z odpowiednimi danymi znajdującymi się wewnątrz bębna

6. Widok przed demontażem na rozpierak i górną część szczek


7. Widok na samoregulator w szczekach ham. Lewa - AP Prawa - FERODO. Stwierdzam ze ferodo jest mniej starannie wykonana
częścią przez którą miałem piski.
Oprócz tego w szczekach Ferodo po 40 kkm prawie brak ząbków a w AP po 100kkm jest jak najbardziej OK

8. Proszę zobaczyć na sprężynkę samoregulatora u Ferodo,
powodem było słabe łapanie ręcznego oraz przeskakiwanie
na ząbkach z powodu słabej blokady samoregulatora

9. Linka ręcznego - u mnie powodowała piski razem z ramieniem dźwigni na szczęce - efekty widoczne na piaście

10. Dla jasności pkt. 9

11. Dla jasności pkt. 9


12. Widok po złożeniu hamulca i ustawieniu samoregulatora,przestawiłem tylko o dwa zabki (wciskając element na dole na górze się przesunął w stronę piasty) bo i tak później jest problem z założeniem bębna. Jeżeli bęben jest nowy można maxymalnie odchylić samoregulator. Automatycznie przy pierwszym użyciu hamulca sam się ustawi i usłyszymy charakterystyczny "strzał". Rola samoregulatora jest to aby odległość szczek od bębna była jak najmniejsza

13. Widok na sprężynkę od linki ręcznego wraz z odległością ww. od piasty

14. Kolejny widok jaka jest odległość

Następnie składamy wszystko zakładając bęben. Może to odbyć się z oporami. Jeżeli szczeki i bębny są nowe przez parę km będą się grzać - czas potrzebny na ułożenie się elementów. Kolo zakładamy i przykręcamy śruby z momentem dla felgi stalowej 86 Nm. UWAGA Warto przy rozkręcaniu wszystkie elementy wyczyścić szczotka druciana ręczna lub mechaniczna. Niektórzy potrafią przesmarować elementy szczek które się poruszają odpowiednim smarem do układów hamulcowych. Ja osobiście nic nie smarowałem co widać - po prostu co jakiś czas oczyszczam szczeki i bębny oraz tarcze. Mam nadzieje ze to się komuś przyda i nie kupi juz sobie kiepskich szczek!

Your rating: Brak Average: 4.9 (8 votes)